Arta de a ne recalibra viața pe timp de carantină

Voit sau nu, în ultima perioadă am ajuns să petrecem mai mult timp în case decât eram obișnuiți până acum. Pentru mulți dintre noi acest lucru poate deveni un factor de stres greu de gestionat. Alături de gânduri de îngrijorare care ne însoțesc în această perioadă, o parte din noi se confruntă cu întrebarea „Cum o să trec peste ce se întâmplă?”

Atitudinea pe care o avem în această perioadă față de lucrurile prin care trecem poate face toată diferența.

Odată cu deschiderea serviciului gratuit de consiliere psihologică telefonică al clinicii Med Anima, multe voci s-au confruntat cu o serie de trăiri similare: descurajare, lipsă de speranță și un sentiment copleșitor și apăsător de blocare. Pentru că știm că nimeni nu ar trebui să treacă singur prin așa ceva, noi am simțit și vrem să răspundem nevoii de suport. Astfel, pentru a ajunge la mai mulți dintre voi, adițional liniei gratuite de apel, vă oferim câteva sugestii pentru această perioadă.

Frica este una dintre emoțiile de bază ale omului. Evoluționist vorbind, frica a fost, de-a lungul timpului, acel semnal de alarmă înnăscut care ne-a ajutat să ne ținem departe de pericole. Putem astfel să privim frica drept un instrument, o busolă internă, care ne indică acele lucruri pe care nu ni le dorim în viața noastră. De aceea, frica nu e un semn de slăbiciune sau de lașitate. Dimpotrivă, implică mult curaj să poți recunoaște această emoție și să înțelegi motivele pentru care ea se află acolo.

Problema apare totuși în momentul în care frica nu mai este doar un instrument, ci devine aspectul care ne guvernează viața. O frică irațională ne poate paraliza, ne poate face să ne simțim ca și cum pierdem controlul și nu putem face față. Gândurile noastre pot fi adesea inundate de informații care apar pe rețelele de socializare sau în media audio vizuală. Unele dintre ele sunt lipsite de acuratețe, alimentând aceste frici.

Astfel, în primă fază, e important să înțelegem cu ce ne confruntăm, de fapt. E important să ne informăm doar din surse oficiale și să întrebam doar cadrele medicale specializate. Dezinformarea nu face altceva decât să producă panică și sa ne limiteze.

Separând știrile false de cele reale, începem să înțelegem că această carantină nu este o limitare, ci o protejare. Atitudinea pe care o avem în aceasta perioadă față de lucrurile prin care trecem poate face toată diferența. O putem vedea ca pe un timp pe care îl folosim în folosul nostru în loc de a-l considera ca pe un obstacol. Ajută dacă ne suntem responsabili și transformam acest „E obligatoriu să stau în casă” în „Prefer să stau în casă pentru siguranță mea și a celor din jurul meu”. Odată ce pornim din acest punct, resursele noastre pot fi alocate diferit.


Din acest moment este în puterea noastră să alegem să investim acest timp extra pentru noi și cei dragi. Putem alege să transformăm aceasta perioadă într-una de creștere, de introspecție sau în care să ne punem ordine în viață. Astfel, câteva lucruri mici care chiar vor face diferența pot fi:

» Sportul – faceți mișcare câteva minute pe zi. Jumătate de oră ar fi excelent.
» Găsirea unei rutine proprii, a unei discipline personale. Nu vă puteți petrece toată ziua în pijamale sau înlocui ziua cu noaptea și viceversa.
» Începerea sau reluarea unui hobby. Orice activitate care ne produce plăcere este benefică.
» Puteți ține un jurnal al recunoștinței, notând zilnic minim 3 lucruri pentru care sunteți recunoscător/ recunoscătoare.
» Conexiunile – păstrați legătură cu cei dragi, sunați-vă rudele sau prietenii, reluați prietenii vechi sau răspundeți la acele mesaje pentru care nu găseați timp înainte.
»Petreceți timp de calitate cu persoanele cu care locuiți, redescoperiți oamenii din jurul vostru, învățați să îi ascultați activ. Fiți prezenți.
» Organizați-vă acele lucruri pe care poate le-ați amânat de ceva timp. Ordinea interioară pornește de la ordinea exterioară.
» Petreceți timp cu dumneavoastră, în introspecție. Aveți compasiune pentru orice gând care vă vine. Încercați să înțelegeți care sunt visurile pe care le aveți și cum puteți lucra la ele, chiar și după această carantină se va fi încheiat.

Important este, de asemenea, să vă îngrijiți de somnul vostru. Amintiți-vă să aveți o rutină și să nu vă uitați la televizor înainte de culcare. Faceți-vă o baie relaxantă, beți un ceai de lavandă, mențineți o temperatură plăcută în dormitor și asigurați-vă ca nu pătrunde lumina. Puteți citi ceva sau să vă găsiți o activitate placută pentru a vă destinde, precum coloratul.

Iar în acele cazuri în care anxietatea este prea puternică, puteți fie apela la linia noastră sau să încercați câteva metode de relaxare. Cea mai simplă și la îndemână este respirația. O tehnică ușor de implementat este cea de respirație în patru timpi. În momentul în care frica apare la un nivel intens, concentrați-vă pe aerul respirat, inhalați prin respirație abdominală oxigen timp de 4 secunde, țineți aerul în plămâni pentru 4 secunde, apoi eliberați ușor timp de alte 4 secunde aerul. Luați pauze și contactați pe cineva drag. Și amintiți-vă, nu sunteți singuri în asta!

Orice s-ar întâmpla, e important să aveți grijă de voi înșivă și de cei apropiați. Atitudinea cu care întâmpinăm provocările din viață definește într-o bună măsură felul în care le vom face față. Noi suntem aici pentru voi și vă încurajăm să faceți alegeri înțelepte.

Depresia: abordare multidisciplinară și soluții inovative

Depresia nu are o cauză unică, ci este rezultatul unei interacțiuni complexe între factori externi și interni. Înțelegerea acestor influențe și abordarea lor într-un mod integrat reprezintă cheia pentru tratarea depresiei. Un plan de tratament holistic, care include atât terapia psihologică cât și gestionarea factorilor de mediu și medicali, poate aduce alinare și sprijin pentru cei afectați de această afecțiune mintală dificilă dar atât de frecventă.

Afecțiuni neurologice și psihice – comparație, puncte comune

Tulburările psihice se întâlnesc cu o rată foarte înalta în patologiile neurologice și afectează o mare parte întreaga populație de pe globul pământesc. Se cunosc până în prezent 14 tipuri de afecțiuni majore ce au origine neurologică, cu prezența unui tablou clinic asemănător celui întâlnit la afecțiunile și tulburările psihiatrice, ce apar în urma unor leziuni ale creierului uman sau în rezultatul evoluției unor boli neurologice.

terapia cu pisici beneficii sanatatea mintala

Terapia cu pisici – mit sau realitate

Studii din lumea întreagă susțin și la nivel științific ceea ce – intuitiv – am perceput și noi: compania pisicilor este de un real ajutor în viața de zi cu zi, și cu atât mai mult în cazul persoanelor cu tulburări sau afecțiuni precum depresie sau anxietate.

Am sintetizat pentru tine în rândurile ce urmează cele mai importante 10 beneficii pentru sănătatea mintală care vin la pachet cu prietenii blănoși:.

vindecarea copilului interior

Vindecarea copilului interior pentru regăsirea fericirii și echilibrului

Copilul interior reprezintă toate experiențele noastre bune și mai puțin bune, ce s-au format în copilărie alături de figurile de atașament și contextele de atunci. Aceste experiențe sunt în subconștient și reprezintă fricile și dificultățile resimțite în perioada aceea de dezvoltare împreună cu experiențele pozitive trăite atunci,

terapie de cuplu

Despre dependență și independență în relații – sănătate vs. toxicitate în cuplu

O provocare foarte mare cu care se confruntă multe dintre cuplurile de astăzi este identificarea unui echilibru intre dependență – nevoia de celălalt și independență – susținerea și orientarea spre propriile noastre interese. Unde și cum găsim linia fină ce separă un atașament sănătos și o dependență normală, naturală de tendința de a petrece mult timp departe de partener, având interese și preocupări care nu-l includ?

echilibru intre job si viata personala

Work – life balance – putem găsi echilibrul dintre viața personală și job?

A fost o vreme când granițele dintre serviciu și viața de acasă erau clare. În societatea de astăzi, de cele mai multe ori munca are prioritate față de orice altceva din viața noastră. Dorința noastră de a reuși profesional ne poate împinge să ne lăsăm deoparte propria stare de bine. Avem tendința de a cădea în capcana de a crede că putem fi productivi tot timpul sau că o zi de opt ore la locul de muncă echivalează cu opt ore de a fi productiv. Cu toate acestea, acest lucru este greu de realizat, dacă nu imposibil, pentru mulți dintre noi.

depresia in familie

Depresia și gestionarea ei în familie

Ce să faci când cineva drag se confruntă cu depresia?
Ce să NU faci când vrei să ajuți pe cineva cu depresie?
Când un membru al familiei noastre sau un prieten apropiat suferă de depresie este provocator pentru toată lumea, însă depresia este tratabilă, iar suportul emoțional și social îmbunătățesc considerabil rezultatele tratamentelor.

Tulburări mintale și tulburări de personalitate – definiții, comparație /limite, exemple, abordare terapeutică

Tulburările mintale și tulburările de personalitate sunt două categorii distincte de afecțiuni psihologice care afectează în mod semnificativ starea mintală și comportamentul individului. Deși au caracteristici și simptome diferite, ambele pot cauza dificultăți semnificative în viața de zi cu zi a unei persoane și necesită intervenție terapeutică.

sindromul impostorului

Sindromul impostorului

Sindromul impostorului este un fenomen psihologic care afectează multe persoane, chiar și pe acelea care sunt realizate din punct de vedere profesional și s-ar putea spune că sunt de succes.

abordarea in cuplu a sanatatii mintale a copilulului

Abordarea în cuplu a sănătății mintale a copiilor și adolescenților

Sănătatea mintală a copiilor și adolescenților ar trebui să fie o preocupare majoră în zilele noastre, iar recunoașterea și gestionarea adecvată a problemelor lor devin vitale. Cu toate acestea, situația poate deveni complicată atunci când unul dintre părinți nu recunoaște sau este complet împotrivă.

Programări IAȘI:

0747 202 212 / 0332 505 114

Programări TIMIȘOARA:

0754 431 431 / 0356 800 300

Contact Iași:

Str. Străpungere Silvestru nr. 60, bl. CL11, sc. B, parter, Iași, jud. Iași

Contact Belcești:

com. Belcești, tronson B, Bl. 4, jud. Iași

Contact Timișoara:

Str. Simion Bărnuțiu nr. 34, Timișoara, jud. Timiș